torsdag 11 november 2010

Frukost igen

För den som vill gå ner i vikt är det inte okej att hålla på och proppa i sig frukt hela dagarna, det kan vara kanske det största missförståndet där ute i stugorna. Frukt är fulla av fruktsocker som i ärlighetens namn påverkar och stimulerar kroppen på samma sätt som vanligt socker. Däremot är ju frukt proppfulla av vitaminer och annat nyttigt så av den anledningen så ska man så klart äta frukt, men kanske en om dagen och inte i tid och otid. Jag tar den till frukost, min frukt. I dag är det en apelsin. Jag älskar den apelsintid vi nu går in i. Apelsinerna är söta och goda. I dag åt jag min med ett rejält lass keso, rostade mandlar och valnötter och överst pudrade jag lite kanel. Det tycker jag att ni ska prova! 

Solgul apelsin och strålande vintersol ute. Vilken härlig start på dagen! 

5 kommentarer:

  1. Hej Sofia.
    Självklart länkar jag till bloggar jag gillar!
    Ja, det här med mina orealistiska mål. Jag tror liksom om jag siktar mot stjärnorna så når jag iaf molnen. Men jag förstår att det är mål som troligen inte kommer att bli av.
    Nu har jag lagt ner tanken på minus antal kilon tills jul, för huvudsaken är trots allt hur jag känner mig. Så äter jag LCHF framtill jul så kommer jag må toppen, det vet jag.

    Tack för dina tips, och fortsätt komma med tips om du har fler på lager, det uppskattas! lika mycket som dina recept och tips uppskattas här.

    Kram Emelie

    SvaraRadera
  2. Nja, känns lite för sött och surt med apelsin till frukost men annars såg det gott ut!

    Någon innan nämde något om önskemål..jag vill också önska.

    Vad äter Stella? Äter hon samma mat som ni äter?
    Önskemålet är alltså tips på bra mat åt barn.

    Kram
    Nina

    SvaraRadera
  3. Fler frukost-tips! :)
    Och när man ändå håller på med önskningar så önskar jag lite tips på "små-plock" att äta på kvällen, ni vet, istället för den där smörgåsen man brukar stoppa i sig... Så har du några såna tips så mottages dem tacksamt! :)

    SvaraRadera
  4. Jättefint du har gjort.
    Du vet ju vad jag äter:Kyckling.Så nu kan du ge mig lite tips på d..annars så köper jag bara färdig mat..enkelt..och lätt.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Håller med dig! Apelsinerna blir underbart goda denna årstid!

    SvaraRadera