fredag 19 november 2010

Rostbröd

Det har inte blivit så mycket matbloggning, eller ens matlagning för den delen. I går när jag som bäst såg fram emot trevligt besök av mina favoritmammor och barn så slog den till. Magsjukan. Fy farao för magsjuka alltså. Låg nedbäddad större delen av gårdagen och tyckte synd om mig själv. Det är nog enda gången jag inte tänker på mat, när jag är magsjuk.

När jag fick behålla vispad Cola gick jag på rostbröd. Då, när illamåendet gått över, kan det vara himmelskt med rostbröd. Annars är det inget jag äter ofta efetrsom det i princip är bukfylla - det vill säga no god. Obefintligt med fibrer och bara vitt mjöl. Men rostbröd kan smaka himmelskt. Som i går. Eftersom magen ännu inte känns helt kry fick det bli rostbröd även till frukost för det är ju lättsmält och bra.

Nu vet ni det.

Hoppas på ytterligare tillfriskning så att jag kan börja planera helgens middagar.

2 kommentarer:

  1. Hej! Hittat din blogg av en slump inne på Lottas blogg, gillar med matlagning så fortsätter läsa :-) söt dotter har ni med :-)
    Din stackare! Det är hemskt, har en magsjuk son här hemma idag.. Får väl se om han delar med dig.. Krya på fig, kram Malin.

    SvaraRadera
  2. Hej. Fick också magsjuka igår, bara kom över mig, och varade hela kvällen så idag känner man sig helt urlakad. Fy sjutton för magsjuka säger jag bara. Kram linda e.

    SvaraRadera